ساعت فوق‌العاده شیرون توربیلون با قیمت 280 هزار دلاری

شرکت باسابقه جیکوب اند کو که در زمینه ساخت ساعت بسیار شناخته شده است یکی از متمایزترین ساعت‌های توربیلون خود با الهام از بوگاتی شیرون را معرفی کرده است.

کار ساخت این ساعت که بوگاتی شیرون توربیلون نام گرفته تقریباً یک سال زمان برده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به نسخه‌ای کوچک از بلوک پیشرانه 16 سیلندر ساخته شده از کریستال سفیر اشاره کرد. این بلوک پیشرانه کوچک جزئیات فوق‌العاده‌ای داشته و از 16 پیستون مینیاتوری که به لطف میل‌لنگ کوچکی که بالا و پایین می‌روند سود می‌برد. جیکوب اند کو به حدی به ساخته خود افتخار می‌کند که آن را یکی از کوچک‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات ساعت تاریخ خود می‌نامد.

این مجموعه با فشار یک دکمه شروع شده و حدود 20 ثانیه کار می‌کند و البته سه بار می‌توان آن را فعال کرد و سپس باید آن را به حالت اول بازگرداند. همچنین دو توربوشارژر کوچک در یک سمت ساعت وجود داشته و می‌تواند بچرخد.

علاوه بر این‌ها، حرکات بوگاتی شیرون توربیلون با چهار فنر که ما را به یاد سیستم تعلیق شیرون واقعی می‌اندازند صورت می‌پذیرد. اگرچه فنرهای ساعت مشاهده شده در تصویر رنگ آبی دارند اما مالک می‌تواند آن‌ها را با رنگ‌های دیگری نیز سفارش دهد. کریستال سفیر باعث ایجاد نمایی کامل به داخل ساخت شده و حتی می‌توان جلوپنجره نعل اسبی کوچک بوگاتی را نیز مشاهده نمود.

باقی ساعت از تیتانیوم مشکی ساخته شده و افرادی که خواهان این ساعت هستند می‌توانند رنگ‌های مختلفی را سفارش دهند. جیکوب اند کو به دنبال تولید تنها 250 نمونه از این ساعت بوده و هر یک قیمت قابل‌توجه 280 هزار دلاری دارند.

منبع: pedal.ir